Domů / ODBORNÁ PORADNA
Kontakt

eshop@pneukomplet.cz

 

Mobil: +420 734 491 365
Mobil: +420 733 512 785 

 

Podolí 476, 664 03
Podolí u Brna

 

PO - PÁ: 8:00 - 16:00 (v případě nutnosti lze vyzvedutí zboží domluvit individuálně mimo tuto pracovní dobu po předchozí domluvě)

 

 

 

ODBORNÁ PORADNA

  1. Značení pneumatik
  2. Index nosnosti (LI) - Kategorie rychlosti (SS)
  3. EU štítky
  4. Zkratky v popisu pneumatiky
  5. Disky (ráfky)

 

Značení pneumatik

 

Index nosnosti (LI) - Kategorie rychlosti (SS)

Jak správně číst symboly nosnosti a rychlosti? Např. 116A8 je nosnost 1250kg při rychlosti do 40km/h, 91H je nosnost 615kg při rychlosti do 210km/h atd. Nosnost je vždy uvedena pouze na jednu pneumatiku, při celkové nosnosti na celý automobil (stroj) se indexy sčítají s každou pneumatikou. Indexy nosnosti a rychlosti nesmí být nikdy nižší, než je uvedeno v technickém průkazu (vyšší index být může). 


Zimní pneumatiky – u osobních automobilů se můžeme někdy setkat, že výrobci pro zimní provedení pneumatik nevyrábí tak vysoký index rychlosti. Zákon na to pamatuje, a pro zimní obutí je možné použít nižší rychlostní index. Tato maximální nižší rychlost však musí být viditelně (v zorném poli řidiče) označena nálepkou na palubní desce (u novějších automobilů v palubním počítači).

 

EU Štítky

Proč EU zavádí nový pneu štítek. Co je na EU štítku. Valivý odpor / adheze na mokru / vnější hluk. Rozdíly tříd brzdné dráhy a spotřeby paliva, jakých pneu se EU štítek týká. - detailní informace ke stažení zde

 

Zkratky v popisu pneumatiky

A/T - all terrain - do jakýchkoliv podmínek

AW - all weather - celoroční, značené také M+S

H/T - highway terrain - pro silniční jízdu

M/T - mud terrain - do těžkého (blátivého) terénu

3PMSF - "vločka na pozadí hor" nebo "alpský symbol" značí zimní pneumatiku

M+S - "mud and snow" nebo "bláto a sníh" značí celoroční a zimní pneumatiku

MFS, FR, RPB, FP - ochranný lem ráfků z lehkých slitin

XL, RF, REINF - zesílené pneu s vyšší nosností

GRNX - vyrobeno z ekologických surovin

RW, OWL - bílý nápis na bočnici

ROWL - bílé obrysy písmen na bočnici

RB, BSL - černý nápis na bočnici

RY - žlutý nápis na bočnici

XNW, WW - bílý pruh na bočnici

SW - úzký bílý pruh na bočnici

BSW - černá bočnice (klasická pneu)

RBL - vystouplá písmena na bocích pneumatiky

C - comercial - pneumatiky pro užitkové vozy

ZR - pneumatika pro rychlosti nad 240 km/h

TL - bezdušové provedení

TT - provedení s duší

RFT, ROF, ZP, RUN FLAT, SSR, CSR, DSSR, EMT - dojezdové pneumatiky (náhrada rezervy)

SC - Conti Seal - samozacelující pneu

ULW - pneu s ultralehkou konstrukcí

STUD - pneu s možností použití hřebů

PR - počet pláten

MO - homologace na Mercedes Benz

NO - homologace na Porsche

- homolagace na BMW

F - homologace na Fiat

Pneumatika s hroty - pneu obsahuje již z výroby přípravu pro hroty (hroty nejsou v ceně pneumatiky) 

 

Disky (ráfky)

Otvory pro šrouby

Ráfky s vrtanými otvory mají stědový otvor a několik vrtaných otvorů k upevnění k náboji. Parametry které budete potřebovat pro určení správného disku:

Hloubka zálisu - ET

Hloubka zálisu je rozměr od středu ráfku k vnitřní dosedací ploše disku ráfku, kde je kolo upevněno k náboji. Hloubka zálisu může být označena jako pozitivní (+) nebo negativní (-). Pozitivní hlouobka zálisu udává užší rozchod. Negativní hloubka zálisu udává širší rozchod.